Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Обсудим, как грамотно осуществить диагностику и ремонт систем управления двигателем
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

Доброго дня, колеги!
Хочу підняти тему для обговорення, як перевіряти форсунки прямого вприску.
Все більше автомобілів оснащені двигунами з прямим упорскуванням палива.
У процесі діагностики та ремонту виникає потреба у перевірці цих форсунок.
На сервісі є декілька стендів для перевірки форсунок як низьким, так і високим тиском.
Також це стосується і управління форсунками з напругою 12 В, а також високою напругою (наприклад, 70 В).

Одним із ключових моментів є спосіб вимірювання кількості рідини, яку пропускає форсунка (її продуктивності).
Здебільшого вимірювання проводиться в мірній колбі.
У мірній колбі ми візуально визначаємо рівень рідини, що не може гарантувати високої точності. Крім того, потрібна велика кількість імпульсів відкриття для досягнення адекватного об’єму рідини в колбі.

Наприклад, при 1000 імпульсах об’єм рідини в колбі є середнім значенням з цих 1000 імпульсів, що не забезпечує високої точності.
Я пропоную поки що відкласти питання точності вбік і розібратися з управлінням форсунками.
Ток.png
Ток.png (71.79 КБ) 1544 просмотра
На зображенні показано струм низьковольтного та високовольтного керування.
Більш яскраві графіки відповідають низьковольтному керуванню, а тьмяніші — високовольтному.
Час відкриття — 2,5 мс.
Графік білого кольору відображає об’єм рідини в мг/с.
Як видно з зображення, спрацювання відрізняються кардинально.
Висновок: керувати форсункою прямого вприску для перевірки продуктивності не зовсім правильно.
Аналіз.png
Аналіз.png (199.24 КБ) 1544 просмотра
Трохи забіжу наперед: на цій картинці тест чотирьох форсунок при тиску 50 бар, час відкриття — 1,5 мс, по 15 спрацювань.
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

Ось ще один тест комплекту форсунок за високої та низької напруги.
Продуктивність порівнняня.png
Продуктивність порівнняня.png (288.66 КБ) 1442 просмотра
На наступній картинці видно форму струму при керуванні 12 В за тиску 100 бар. Видно, що клапан у форсунці не зміг відкритися з першого разу..
Вложения
Ток 100бар.png
Ток 100бар.png (48.54 КБ) 1442 просмотра
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

Після багатьох тестів було виявлено, що тестувати форсунки прямого впорскування потрібно в умовах, близьких до тих, які є в автомобілі.
Це стосується умов, а також того, як якомога точніше виміряти об’єм рідини, яка проходить через форсунку.
Контроль кількості рідини в мірній колбі дає похибку.Якщо врахувати всі чинники, від яких залежить кінцевий результат (управління, тиск, мірна колба), то похибка становитиме приблизно 10%, і це в найкращому випадку.
Далі спробуємо розібратися, як можна вимірювати об’єм кожного спрацювання форсунки з високою точністю.
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

Ось приклад того, як виглядає перевірка форсунок до очищення і після.
Гольф 7.png
Гольф 7.png (231.84 КБ) 1132 просмотра
Kozin69
Сообщения: 29
Зарегистрирован: 27 апр 2018, 08:43
Благодарил (а): 5 раз
Поблагодарили: 4 раза

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение Kozin69 »

"Далі спробуємо розібратися, як можна вимірювати об’єм кожного спрацювання форсунки з високою точністю." Цитата. Підтримую! Робіть Хлопці. На сьогодняшний день дуже важлива тема, яка потребує саме точності.
Kozin69
Сообщения: 29
Зарегистрирован: 27 апр 2018, 08:43
Благодарил (а): 5 раз
Поблагодарили: 4 раза

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение Kozin69 »

Доречі, чекаємо презентацію на найближчьому вебінарі.
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

Щодо точності вимірювань. На зображенні показано різницю продуктивності та тиску. При зміні тиску на 1 бар продуктивність змінилася на 4%.
Різниця 4%.png
Різниця 4%.png (34.08 КБ) 958 просмотров
Аватара пользователя
nikki-car
Сообщения: 2095
Зарегистрирован: 17 сен 2012, 21:21
Благодарил (а): 64 раза
Поблагодарили: 346 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение nikki-car »

Форсунки представляют собой просто клапан с определённой пропускной способностью. Проверить эту способность непосредственным способом на данный момент в технике не представляется возможным в принципе. Эти клапаны проверяются косвенным способом: измерением конечного объёма пропущеной жидкости за измеренное количество циклов открытия в поверенную тару. Чем большее количество циклов используется, тем точнее измеряется количество жидкости за один ход. Точность так же будет зависеть от стабильности длительности открывающего импульса.
Поделитесь, каким образом на графике объёма впрыснутого топлива Вы получили график?
Приборы взяток не берут
Сначала я ко всем отношусь одинаково, а потом так, как кто этого заслуживает
Аватара пользователя
SeGius
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 30 авг 2013, 08:48
Благодарил (а): 17 раз
Поблагодарили: 6 раз
Контактная информация:

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение SeGius »

Доброго дня. А якщо проводити вимірювання кількості тестової рідини не мензурками, а як на стендах для дизельних інжекторів? тоді точність і швидкість буде набагато вищою, також можна буде перевіряти продуктивність на різних режимах роботи.
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

nikki-car писал(а):
15 фев 2025, 10:18
Форсунки представляют собой просто клапан с определённой пропускной способностью. Проверить эту способность непосредственным способом на данный момент в технике не представляется возможным в принципе. Эти клапаны проверяются косвенным способом: измерением конечного объёма пропущеной жидкости за измеренное количество циклов открытия в поверенную тару. Чем большее количество циклов используется, тем точнее измеряется количество жидкости за один ход. Точность так же будет зависеть от стабильности длительности открывающего импульса.
Поделитесь, каким образом на графике объёма впрыснутого топлива Вы получили график?
Ми розробили витратомір, який дає змогу з високою точністю вимірювати малі об'єми рідини в імпульсі.
Наприклад, для одного з видів форсунок Bosch при тиску 50 бар і довжині керуючого імпульсу 1,5 мс об'єм становить 0,016 мг.
При роботі двигуна на різних режимах є керуючі імпульси 0,4 мс, тоді об'єм становить 0,005 мг.
Зазвичай основна проблема саме в малих імпульсах керування.
На точність вимірювання об'єму впливає багато факторів, наприклад, тиск, струм і сама посудина. Зміна тиску на 1 бар змінює об'єм рідини на 1%, а нестабільне керування — ще на 3%.
Тоді виходить, що при існуючих методах точність становить понад 10%, і це в кращому випадку.
Коли продуктивність між комплектом форсунок відрізняється на 30%, це можна перевірити будь-яким доступним методом. Але коли потрібна вища точність, відповідного інструменту немає.
Тому ми розробили систему, яка дає змогу проводити тести з точністю менше 2% між комплектом, використовуючи лише 10 мг тестової рідини.
Для стабільного результату достатньо по 20 керуючих імпульсів на форсунку.
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

SeGius писал(а):
15 фев 2025, 17:27
Доброго дня. А якщо проводити вимірювання кількості тестової рідини не мензурками, а як на стендах для дизельних інжекторів? тоді точність і швидкість буде набагато вищою, також можна буде перевіряти продуктивність на різних режимах роботи.
На дизельних стендах, де використовується безмензурочна система, не вимірюється кожен імпульс. Там береться середнє значення із сотні, а можливо, й більшої кількості імпульсів.
Аватара пользователя
SeGius
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 30 авг 2013, 08:48
Благодарил (а): 17 раз
Поблагодарили: 6 раз
Контактная информация:

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение SeGius »

Вимірювання кількості рідини на дизельному стенді проводиться відразу від початку подачі тестових імпульсів, тому там не сотні міпульсів враховуються для вимірювання.
Аватара пользователя
SeGius
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 30 авг 2013, 08:48
Благодарил (а): 17 раз
Поблагодарили: 6 раз
Контактная информация:

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение SeGius »

Що заважає проводити вимірювання для бензинових форсунок даною методикою? тільки відсутністиь інструменту...
vladimirgaz69
Сообщения: 118
Зарегистрирован: 01 апр 2012, 22:06
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 10 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение vladimirgaz69 »

SeGius писал(а):
16 фев 2025, 15:14
Що заважає проводити вимірювання для бензинових форсунок даною методикою? тільки відсутністиь інструменту...
На дизельному стенді неможливо проводити адекватні тести через багато відмінностей. Починаючи від тиску і керування форсункою до способу вимірювання об'єму.
Аватара пользователя
nikki-car
Сообщения: 2095
Зарегистрирован: 17 сен 2012, 21:21
Благодарил (а): 64 раза
Поблагодарили: 346 раз

Re: Перевірка і чистка форсунок прямого впрису

Сообщение nikki-car »

vladimirgaz69 писал(а):
16 фев 2025, 13:14
Наприклад, для одного з видів форсунок Bosch при тиску 50 бар і довжині керуючого імпульсу 1,5 мс об'єм становить 0,016 мг.
При роботі двигуна на різних режимах є керуючі імпульси 0,4 мс, тоді об'єм становить 0,005 мг.
Нет ли здесь ошибки? Ведь при бОльшей длительности открытия должны получить бОльшее количество пропущеной жидкости?

Ссылку не дадите, изучить прнцип плучения такого точного непосредственного измерения.
Приборы взяток не берут
Сначала я ко всем отношусь одинаково, а потом так, как кто этого заслуживает
Ответить

Вернуться в «Диагностика с помощью USB Autoscope»